søndag 6. januar 2019

Alle kvinner fortjener..

Diamanter og roser



Nå tror jeg favorittkjolen min  har blitt til

En god venninne og kollega hadde med seg siste utgave av sybladet Ottobre på jobb her om dagen. Der fant vi en genserkjole. Altså en kjole med ribb nede på ermene og nederst på kjolen. Jeg elsker den stilen altså.  I lunsjen kjørte vi ut for å kjøpe stoff, og siden kjolemodellen har det klingende navnet Rosey Dream, måtte jeg gå for et stoff med roser.








Jeg falt altså pladask for dette stoffet, og kjøpte 2 meter,   I tillegg til masse annet selvsagt 🙄 .
Typisk meg å tenke et par prosjekter fram i tid da. 
Kjolen har to-delte ermer, hvor den nederste skal rynkes. Den så stor ut, så jeg valgte å kitte den inn med søm-monnet i begge sider. 
De nederste delen skulle rynkes, men jeg valgte å lage legg. Brukte god tid på dette for å få det pent.


Jeg er altså veldig fersk, så det blir litt feil og opprekk. Jeg syr gjerne med en tråklesøm først når jeg er usikker.  Jeg elsker jo å endre litt på mønstrene, og da har jeg ingen garantier for at det blir bra. I dette tilfellet var det halsen. Jeg ville ikke ha en smal rib-kant, men heller en litt større hals. Den ble helt feil, og alt for slapp på første forsøk. Men etter ei natt med lite søvn og mye planlegging, brøyt jeg meg på og lagde den på nytt i dag tidlig. 


Jeg ble fornøyd med halsen og hele resten av kjolen. Dette blir nok en favoritt. Perfekt jobbkjole!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Verdt å lese

Man blir liksom litt våryr....

.. når julen forsvinner ut av huset Jeg fikk bare så fryktelig lyst på noen nye puter, så jeg dto til Stoff & Stil , og kom hjem med ...

Andre har lest