lørdag 5. januar 2019

Når man har kjoledilla....

Så må man jo sy kjoler til hele familien



Barnebarnet Lilja er først ute. Hun blir 7 år imars, og er ei ordentlig pyntejente. Valget falt på Jerseykjole med sving. Med Lilje-ermer.   Og stoffet ble dette, kjøpt hos Abbys tekstiler



Enhjørninger er virkelig i tiden til disse jentene, og jeg ville nok elsket det selv om jeg var 7.
Kjolemønsteret kan kjøpes på nett  hos butikken Sting og ting på epla.no.
 Mønsteret finnes også  for voksne.   Spm jeg skrev, så valgte jeg altså å sy kjolem med Liljeermer. Den kan også sys med vanlig lang eller kort erm, men jeg syns Liljeermene så veldig lekre ut. Typisk meg å gå for noe komplisert.


Her er liljeermene i produksjon. Det gikk helt fint, helt til jeg oppdaget at jeg hadde sydd på den ene feil vei. Jeg er så feig at jeg ikke tok  bilder av det haha... Men man lærer så lenge man lever


Etter mye styr med å rekke opp og justere ble dette resultatet som jeg gleder meg til å overrekke .






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Verdt å lese

Man blir liksom litt våryr....

.. når julen forsvinner ut av huset Jeg fikk bare så fryktelig lyst på noen nye puter, så jeg dto til Stoff & Stil , og kom hjem med ...

Andre har lest