onsdag 9. januar 2019

Man blir liksom litt våryr....

.. når julen forsvinner ut av huset


Jeg fikk bare så fryktelig lyst på noen nye puter, så jeg dto til Stoff & Stil , og kom hjem med alt for mye, som vanlig. Men dette stoffet ble i alle fall med, og det hadde jeg en plan for


Det skulle bli til fire nye puter. To små og to litt større.  Jeg klipte stoffet i samme størrelse som fyllputene, uten søm-monn. Jeg syns det er penest når trekkene er litt stramme. Jeg liker ikke slappe, daffe puter. 


Tenk, at jeg greide å dele den ene glidelåsen da jeg skar stoffet til putene. Jeg er altså litt for kjapp innimellom .... Men jeg fikk skaffet et nytt... 


Jeg kastet over alle sømmene før jeg startet å sy. Dette stoffet fliser lett opp. 


Her er første pute ferdig , Den måler 25x50 cm 


Her er tre til



Helt til sist lagde jeg en duk av restene



Jeg kunne jo lagt ut framgangsmåte på det jeg syr, men da må jeg vite om det er av interesse. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Verdt å lese

Man blir liksom litt våryr....

.. når julen forsvinner ut av huset Jeg fikk bare så fryktelig lyst på noen nye puter, så jeg dto til Stoff & Stil , og kom hjem med ...

Andre har lest