tirsdag 1. januar 2019

Jeg starter 2019 med å lage en blogg

Mitt første blogginnlegg handler om å plutselig få totalt dilla på å sy.


Det skjedde nesten helt på tampen av 2018, og brakte meg inn i en spennende verden av lekre stoffer og muligheten til å få utløp for min kreativitet.  Det hele startet med at jeg så en kjole i en butikk. Den var da virkelig enkelt sydd, og kostet nesten 3000 kroner. Det må da gå an å sy noe liknende selv, tenkte jeg. Og slik ble det. Jeg handlet stoff og mønster hos Stoff & Stil og satte i gang. 


Mønsteret var av middels vanskelighet. Det som var litt komplisert var armene. Men det gikk veldig bra. Jeg gjorde dog en liten tabbe med å snu fløyelen opp-ned. Stoffet skal føles ru og gi motstand når man stryker nedover. Jeg trodde det var omvendt. Men pytt... Kjolen ble bra til å være min første, og jeg har brukt den ved tre anledninger. 







2 kommentarer:

  1. Kjempefin kjole.

    SvarSlett
  2. Det var en flott kjole til ei flott dame. Gøy at du har startet en blogg Håper å se masse fint for oss litt mer voksne damer. Alt for mange som blogger om klær og mote for ungdommene.

    SvarSlett

Verdt å lese

Man blir liksom litt våryr....

.. når julen forsvinner ut av huset Jeg fikk bare så fryktelig lyst på noen nye puter, så jeg dto til Stoff & Stil , og kom hjem med ...

Andre har lest